vrijdag 18 maart 2011

Lekker luchtje

Na het paard rijden mag Koyano altijd nog even met zijn vriend en tevens buurman naar buiten, even lekker rollen en spelen, dan kan ik nog even lekker met de honden langs de dijk.

Als ik de hondjes dan heb uitgelaten en deze hebben lekker gezwommen en gespeeld , zet ik ze voldaan weer in de auto en ga de paarden binnen halen. Als ik dan weer in de auto stap dan ruikt deze zo lekker, tenminste dat vind ik, een ander zal hem vinden stinken. Hij ruikt naar zout,zilt, alg en een beetje vis. die lucht mis ik altijd als ik ergens anders ben. Ik ben een echte Jutter, zo noemen ze iemand die in Den Helder is geboren en opgegroeid. de manege en paard en honden geven mij samen met deze lekker lucht altijd een andere kijk op het leven ik kan dan relativeren en denk dan ook het leven is waard om geleefd te worden. Mocht ik problemen hebben met iets of iemand dan kan ik het op deze manier van me af zetten en bedenk dan ook dat mensen moeten stoppen met andere te bekritiseren over hoe ze iets doen, zolang het  geen schade toe brengt aan het welzijn van mens of dier, moet ieder doen wat hij/zij wil. Dat wil niet zeggen dat ik niet strijdbaar ben als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar juist die kleine ergernissen ebben weg, leuke woord spelling eigenlijk , omdat we hier een paar keer per dag eb en vloed hebben :-)
Kortom zeelucht is ZALIG! En volgens mij ook gezond!

1 opmerking: