zaterdag 4 mei 2013

We zijn om.

al deze flessen en potjes met chemisch spul om je mee te wassen en om op je lijf te smeren gaan de deur uit! als je ziet hoeveel enge middelen er in zitten, ik vind het niet gek dat er zoveel mensen met allergie rond lopen! Ik heb een site gevonden waar je eigengemaakte NATUURLIJKE zeep kunt kopen, en echt waar heerlijk!! zelfs de shampoo is gewoon een stuk zeep, de shampoo die in een fles zit is gewoon chemisch spul met water!, nu heb ik gewoon een massief stuk wat ook nog eens veel en veel langer mee gaat!Ook uiteraard geen plastic afval meer! Hierbij een kruiden conditioner gemaakt, ik heb bij die site ook een kruidenmengsel gekocht hier moet je thee van trekken, mengen met 1/4 azijn en dit is dan het concentraat, hiervan doe je een beetje in een beker aanlengen met water en na het wassen van je haar over je haar gieten ! een soort haar verzachter!! Ook de chemische schoonmaak middelen gaan de deur uit! Dit is wat ik nu gebruik, natuurlijke hand zeep, azijn. soda. groene zeep, spiritus! Ik heb ook nog wasnoten besteld, dit zijn noten schalen van een bepaalde boom uit India in die noten schalen zit een soort zeepachtige spul en hier kun je uitstekend mee wassen veel en veel goedkoper en na gebruik ( 6 halve notenschalen kun je 3 a 4 keer gebruiken) kun je zo op de composthoop gooien! nog niet geprobeerd maar wel al besteld ben benieuwd! We hebben een vakantie adres gevonden in Duitsland gerund door Nederlanders waar je met meer dan 5 honden terecht kunt we hebben gelijk geboekt en hebben er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten