zaterdag 16 augustus 2014

Over de schrik heen

We zijn over de schrik heen
na het debacle dat Fien zich niet wilde latend dekken en ik het besluit heb genomen om te stoppen met fokken, heb ik het allemaal even laten bezinken. een tijdperk afgesloten.
Maar dat wil niet zeggen dat we niets meer doen, het geeft ook ruimte om andere dingen te gaan doen, ik ben nu diep in het fenomeen Inkeren gedoken, heb 2 volken om te verzorgen en deel nu sinds kort een moestuin met mijn mentor van de bijen, zo zie je leven krijgt een andere wending, zoals John Lennon zingt het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt!
Dat juist maakt het leven spannend!
En natuurlijk hebben we ons kwartet nog Luna Kika Fonzie en Fien.
Fonzie ben ik nu een beetje aan het trainen. Ik heb eigenlijk nooit wat met de honden gedaan qua dingen aan leren en opdrachten geven. Elke dag even wat doen en hij pakt het leuk op! Ik wil dit ook met Fien gaan doen!
Ook de moestuin slokt de tijd op maar wat een lol heb ik er in. met als resultaat boontjes tomaten komkommer rode en zwarte bessen, bramen, courgettes bietjes en andijvie, bloemen . we hebben grote plannen om de boel leuk op te knappen!

 ik heb nu 3 x honig helpen oogsten en slingeren wat een genot is dat! en dan te bedenken dat 1 theelepel honing geproduceerd wordt door 1 bij die daarvoor zoveel als 3 x de wereld rond moet vliegen, dat is toch een prestatie die geen mens kan evenaren! grote bewondering voor die sterkte kleine beestjes, en als je dan een keer gestoken wordt dan vergeef ik het ze! en die honing, wat een goddelijk spul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten