zaterdag 26 juli 2014

Zo jammer, zo balen!!!

Hallo allemaal

Ik heb een verdrietige mededeling, Fien wil zich niet laten dekken, ik ben nu 3 dagen bezig, heb Donderdag een progesteron test laten prikken om te bepalen wat de beste dektijdstip is,dat zou donderdag en vrijdag zijn, ze gaat ook staan maar zodra Fonzie aanstalten maakte om op te stappen dan is ze in paniek dan wil ze het niet.
Thuis geprobeerde, op een afgelegen stuk veld en zelfs bij de dijk, Fonzie wil dolgraag maar ze raakt volledig in paniek, heb geprobeerd haar vast te houden maar dat maakt het erger.
Met mijn jarenlange ervaring vind ik dat juist een teef graag gedekt wil worden, zo niet dan ga ik niet verder met kunst grepen zoals KI of haar dusdanig fixeren dat het een verkrachting wordt, er zullen fokkers zijn die perse kost wat kost pups willen, maar zo zit ik niet in elkaar dat druist in tegen al mijn gevoelens.
Vroeger met mijn teckels was het zo erge met de teven dat ze zich uit de bench beten en mijn kozijn kapot vraten om maar gedekt te kunnen worden, ik had de reu in de kamer en de teef veilig opgesloten, die wilde perse gedekt worden. De teef moet niet in een enorm gevecht en door totaal gefixeerd te worden gedekt, ik denk ook niet dat Fonzie dit wil, die vond het prima dat ik of de eigenaar het hoofd vast houd van de teef maar verder wil hij het gewoon zelf fiksen, dit is ook het meest normale en natuurlijke zo hoort het ook!

Ik ben enorm teleurgesteld en verdrietig, had zo enorm graag van Fien en Fonzie pupjes gehad, voor mij de droom combinatie. Alles klopte perfect, honden  met een super karakters en alle gezondheid eisen waren prima, Fonzie kampioen en Fien ook 4 kampioenschappen, we waren er klaar voor!
Ik heb er om zitten janken maar dat lost natuurlijk ook niets op, toch vaag overwogen dan maar wel KI maar ik weet dat als je het afdwingt en willens en wetens voor je eigen plezier pups wilt dit niet goed gaat, het zal echt een rede hebben, en ik wil niet dat als ze straks door KI wel drachtig is en de pups komen dat het niet goed gaat, dat mijn teef het niet red,keizersnee, of dat ze de pups niet accepteert. Want dan ben je heel fout bezig en niet goed voor de pups. En daar is Fien mij veel te dierbaar voor, want ze blijft ten alle tijden mijn super hondje mijn Fienepien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb altijd gezegd ik vind fokken leuk maar het is GEEN moeten……ik moet blij zijn, al mijn honden zijn gezond en geweldige honden. Ik had het anders gewild maar de natuur zegt nu van niet en daar wil ik niet aan tornen. Er zijn veel ergere dingen gaande in deze wereld zoals we afgelopen week hebben kunnen zien, en voor veel mensen meemaken. ik moet dus heel blij zijn dat hier verder alles heel gezond is en we met 4 honden een heerlijk leven hebben!
Helaas is zij mijn laatste hond waar ik gehoopt had nog 1 of 2 nestjes mee te fokken maar er wordt anders voor mij beslist. Ik wil niet meer dan 4 honden en ik doe ook geen honden weg om weer door te kunnen fokken, ze blijven gewoon lekker hier en ik geniet van ze, ze zijn een deel van ons gezin!

Ach en Fonzie....... wie weet mag ie nog andere teven dekken. maar zo niet blijft hij mijn super kanjer!
We blijven verbonden aan dit geweldige ras!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten