maandag 15 april 2013

Spannend

Om het spannend te maken..... Kika is wat dikker aan het worden maar als ik zo terug denk aan de vorige nesten lijkt ze nu in eens gestopt te zijn met groeien, in het begin zag het er het zelfde uit als bij de vorige 2 keren, maar geen enkele dracht ook niet van een zelfde teef is het zelfde, ik heb zelf geen kinderen gehad, maar moeders van meer dan 1 kind kunnen dit beamen denk ik! De vorige keren vrat ze als een dijker, nu sinds een paar dagen is de trek niet zo groot meer hier ga je dan weer zorgen om maken, maar verder is ze zo tierig als wat en het enige wat ze wil is uit en lopen, ik hou haar een beetje rustig dit omdat de vorige keren de eerste keer had ik Ko en Luna en Mimosa er bij maar die waren eigenlijk tijdens de wandeling vrij rustig de laatste keer had ik alleen Ko en Luna en Fonzie van 4 maanden, liep toen ook minder. ook omdat ik het razend druk had, nu heb ik meer tijd voor de hondjes en loop elke dag een uur op het strand of in het park, ze maakte dus meer uren zullen we maar zeggen. Te veel is ook weer niet goed, maar ik denk dat ze dit keer niet zoveel pups heeft, waarom tja wie het weet mag het zeggen, het gebeurt ook dat tot een bepaalde tijd de teef pups weer resorbeert, en waarom dat gebeurt ook dat weet niemand, voor nu blijft het gewoon spannend let wel dat wolven gemiddeld maar 4 hooguit 5 pups ter wereld brengen grote nesten ( van meer dan 6 pups) die we tegenwoordig zien zijn eigenlijk helemaal niet'normaal' als fokker denk je hoe meer hoe beter maar dat is helemaal niet zo 4 a 5 is een heel mooi aantal, grote nesten zijn een flinke aanslag voor een teef! Ik heb met Luna een keer 3 pups gehad en dit was zo prettig!!! Je kunt ze volop aandacht geven! Nu zal iedereen zeggen laat een röntgenfoto maken maar ook dat vind ik niet echt een leuk gebeuren, ze toont gezond en zit vol met energie ze is niet mager dus wat minder eten is niet zo'n probleem, ook heb ik het idee dat de pups hoog zitten tegen haar middenrif en dit drukt weer tegen haar maag. Voor nu wachten we geduldig af, dit houd het leven spannend :-)nog anderhalve week te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten