zondag 7 juli 2013

Te koop

Het gaat er toch van komen, vaak heb ik de regel gelezen, wegens beëindiging van mijn hobby…. Nu ik kan nu het zelfde schrijven! Ik ga Ko ( AF Koyano) verkopen, heb hem al eerder te koop aan geboden maar dat was een emotionele beslissing, nu is het een overdachte en doordachte en verstandige beslissing. Uiteraard zegt een kant van mij NEE niet doen maar al maanden spookt het door mijn hoofd ik doe bijna niets meer met hem de laatste 6 weken niets meer ben onbewust ( of toch bewust??) aan het afbouwen! Aan het ont. paarden zullen we maar zeggen! Ik kan niet meer de motivatie en wil en de zin opbrengen om wat met hem te gaan doen, het ligt beslist niet aan Ko maar echt aan mij!! Mijn ziel zegt doe hem niet weg, maar als ik hem daar nu zomaar laat staan is toch ook niet de bedoeling, hij wordt perfect verzorgt , staat de hele dag buiten, maar dit is niet wat ik voor hem in gedachte heb ko is een mensen paard , een paard die graag wil werken cool in het hoofd en voor heel veel disciplines te gebruiken door mij in de western getraind ( reining) heeft ook in training gestaan bij Jimmy en Roy van der hoeven. Waar hij het heel goed deed! Ko zijn karakter is heel erg cool hij is niet een heet hoofd een rustig type die zich niet snel gek laat maken daarom denk ik uitstekend geschikt voor de reining maar ook voor andere disciplines, er is ook met hem aan dressuur gedaan en zelfs gesprongen! Eigenlijk vind hij alles leuk om te doen! Je kunt er iemand van 8 opzetten maar ook iemand van 80 hij is voorzichtig en zeer betrouwbaar! Ik weet nu al dat ik er heel veel pijn in mijn ziel en hart van zal hebben maar ik vind dat hij een baasje verdient die leuke dingen met hem wil ondernemen die wedstrijdjes met hem wil rijden met hem bezig wil zijn! Hij heeft geen stal ondeugden, is makkelijk in de trailer te krijgen, redelijk verkeersmak ( alleen hele grote voertuigen vind hij erg spannend dit moet ook verder geoefend worden) is uiteraard elk jaar geënt en als het nodig is ontwormd, de hoefsmid komt elke 6 weken en is in November nog nagekeken door de paarden tandarts, Afgelopen oktober is hij op zijn ( voor) knieën gevallen had hier flinke wonden maar die zijn nu prima gehaald en heeft hier totaal geen last meer van! Ko is nu 9.5 jaar oud en verder goed gezond ! een schimmel! Ik heb er een western zadel ( een JFK ) bij die hem perfect past en heerlijk zit, met ook een hoofdstel en nog veel meer attributen o.a. dekens halsters noem maar op de nieuwe eigenaar kan alles er eventueel bij kopen! En heeft dan een mooi totaal plaatje!! Ko is een bijzonder paard!!! Heb je interesse voor dit bijzondere paard stuur een PB of mail vanderkuijl29@quicknet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten