donderdag 18 juli 2013

Triest.

Op mijn site is het verhaal van Mimosa te lezen, het ging de laatste tijd steeds slechter en we hebben in overleg met de neuroloog Dr P Mandigers besloten om haar te laten inslapen, dit is gebeurt in de faculteit in Utrecht, dit omdat haar hersens geprepareerd worden voor verder onderzoek naar haar ziekte, ( delen worden naar Zwitserland gestuurd) dit is goed voor ons hele ras om te weten hoe en wat en om te proberen een DNA test te ontwikkelen zodat we de honden kunnen testen op deze ziekte! Het afscheid was 16 Juli en we hadden het er moeilijk mee vooral omdat ze nog zo'n blije en vrolijke hond was tot op de laatste seconde was ze opgewekt! voor mijn ouders die haar drie jaar hebben verzorgt is het nog moeilijker, vooral mijn vader heeft het er zwaar mee en is erg emotioneel! Ze is gecremeerd en haar as wordt uitgestrooid over de Noordzee, voor mij een goed gevoel dit omdat ze vaak zwom in de zee, heb ik toch het idee dat ze er weer bij is!! Het goed nieuws is dat Kika weer loops is en dat ze weer gedekt gaat worden door onze Fonzie, de vorige keer is alles het tijdens de dracht afgebroken ( geresorbeerd) dit zeer waarschijnlijk omdat ik een paar dagen weg ben geweest! dit gaf bij haar het gevoel oje vrouwtje is er niet dan kan er ook geen nest geboren worden! zeker weten doe ik dit niet maar dit is wat ik denk dat er is gebeurt, ik blijf nu dus keurig thuis dat begrijpen we wel!! Ik ga ook langer wachten met juichen alvorens we weten dat ze echt drachtig is! maar goed eerst moet de dekking plaats vinden , waarschijnlijk over 11 dagen! Het wordt weer een spannende tijd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten